Hur mycket är en nöjd gäst värd?

För att kunna differentiera dig från dina konkurrenter, öka din vinst och bli framgångsrik så är det ytterst viktigt att du är engagerad och lyssnar på dina kunder. Och det är här som vi på HappyOrNot kommer in i bilden.

Våra olika Smiley-terminaler med tillhörande analysverktyg har i flera år använts inom många av hotell, restauranger, konferensgårdar runt om i världen. Den erbjuder dig ett enkelt sätt att samla in värdefull och insiktsfull feedback från dina kunder. Analysera den nuvarande serviceprestationen och få smarta tips så att du kan fatta strategiska beslut om hur ditt företag kan förbättra sitt tillvägagångssätt och din service.

Visst Ni att 1% ökad kundnöjdhet (NKI) kan motsvara upp till 4,6% i ökat bolagsvärde (källa: Clas Fornell Institute CFI) Eller motsvara upp till 6,9 % i omsättningsökning.

Genom vår indikator för framgång och våra styrverktyg kan du också enkelt mäta kundorienterade nyckeltal såsom kundlojalitet och kundnöjdhet (NKI).

Restaurang_Smiley_Touch_wall

HappyOrNot inblick i branschen

  • 10 procent nöjdare kunder varje år
  • Mått för kundnöjdhet inom servicebranschen, 84 procent

En bättre service ger nöjdare kunder

  • Stärkt varumärke och bättre rykte som serviceleverantör
  • Fler hänvisningar och återkommande kunder – ger konvertering och lojalitet
  • Ökad konkurrenskraft och större vinst – fler marknadsandelar, intäkter

Exempel på insikter inom Restaurang & Besöksnäring

Smiley-terminalen ger snabb feedback

Tjänstekvalitet

Se hur nöjda dina kunder är med din serviceprestation.

Smiley-terminalen ger nöjdare kunder

Sannolikhet för rekommendationer

Bli medveten om hur effektivt och lätt det är för kunden att handla hos dig.

se_services_3

Renlighet

Undersök hur nöjda dina kunder är med din städning.

Smiley-terminalen ger snabb feedback

Kvalitet på maten

Ta reda på om kunderna är nöjda med smak och kvalitetet på din mat.

Hur kan vi hjälpa dig att bli bättre?

Vill ni få hjälp att öppna nya dörrar, skapa insikter och bli mer kund - medarbetarfokuserade så kan vi hjälpa Er!  Det har aldrig varit lättare att göra feedback till mätbar förbättring!

Maila oss på: info@happyteam.se

Integritetsöversikt
Happy Team

Denna webbplats använder Cookies så att vi kan erbjuda den bästa upplevelsen för våra besökare & kunder. Cookies lagras i din webbläsare och utför funktioner nödvändiga för en enhetlig upplevelse, t.ex håller koll på när besökare kommer tillbaka en andra gång samt håller koll på vart besökare klickar eller hur de navigerar. Allt för att vi ska förstå och se problem eller möjligheter att förbättra vår egen webbplats samt tjänsterna vi erbjuder.

Våra cookies lagrar endast anonym data. Din IP-adress anonymiseras innan den lagras.

Läs mer om våran Integritets & Cookie Policy för en utförlig överblick om hur vi lagrar och hanterar den data du ger oss.

Strikt nödvändiga Cookies

Strikt nödvändiga cookies är alltid aktiva, vi behöver dessa för webbplatsens grundfunktioner.

Google Analytics

Denna webbplats använder Google Analytics för att samla in anonym information om besökarna. T.ex vilka sidor som besöks och vilka tjänster/produkter som är av intresse för våra besökare. Denna cookie tillåter oss att förbättra sidans upplevelse för dig och alla andra som besöker webbplatsen.

Om du inaktiverar Google Analytics kommer vi inte kunna förbättra vår webbplats baserat på ditt besök. Det skulle hjälpa oss enormt om denna lämnas påslagen, tack!