Hur mycket är en nöjd gäst värd?

För att kunna differentiera dig från dina konkurrenter, öka din vinst och bli framgångsrik så är det ytterst viktigt att du är engagerad och lyssnar på dina kunder. Och det är här som vi på HappyOrNot kommer in i bilden.

Våra olika Smiley-terminaler med tillhörande analysverktyg har i flera år använts inom många av hotell, restauranger, konferensgårdar runt om i världen. Den erbjuder dig ett enkelt sätt att samla in värdefull och insiktsfull feedback från dina kunder. Analysera den nuvarande serviceprestationen och få smarta tips så att du kan fatta strategiska beslut om hur ditt företag kan förbättra sitt tillvägagångssätt och din service.

Visst Ni att 1% ökad kundnöjdhet (NKI) kan motsvara upp till 4,6% i ökat bolagsvärde (källa: Clas Fornell Institute CFI) Eller motsvara upp till 6,9 % i omsättningsökning.

Genom vår indikator för framgång och våra styrverktyg kan du också enkelt mäta kundorienterade nyckeltal såsom kundlojalitet och kundnöjdhet (NKI).

Restaurang_Smiley_Touch_wall

HappyOrNot inblick i branschen

  • 10 procent nöjdare kunder varje år
  • Mått för kundnöjdhet inom servicebranschen, 84 procent

En bättre service ger nöjdare kunder

  • Stärkt varumärke och bättre rykte som serviceleverantör
  • Fler hänvisningar och återkommande kunder – ger konvertering och lojalitet
  • Ökad konkurrenskraft och större vinst – fler marknadsandelar, intäkter

Exempel på insikter inom Restaurang & Besöksnäring

Smiley-terminalen ger snabb feedback

Tjänstekvalitet

Se hur nöjda dina kunder är med din serviceprestation.

Smiley-terminalen ger nöjdare kunder

Sannolikhet för rekommendationer

Bli medveten om hur effektivt och lätt det är för kunden att handla hos dig.

se_services_3

Renlighet

Undersök hur nöjda dina kunder är med din städning.

Smiley-terminalen ger snabb feedback

Kvalitet på maten

Ta reda på om kunderna är nöjda med smak och kvalitetet på din mat.

Hur kan vi hjälpa dig att bli bättre?

Vill ni få hjälp att öppna nya dörrar, skapa insikter och bli mer kund - medarbetarfokuserade så kan vi hjälpa Er!  Det har aldrig varit lättare att göra feedback till mätbar förbättring!

Maila oss på: info@happyteam.se