Hur mycket är en nöjd gäst värd?
För att kunna differentiera dig från dina konkurrenter, öka din vinst och bli framgångsrik så är det ytterst viktigt att du är engagerad och lyssnar på dina kunder. Och det är här som vi på HappyOrNot kommer in i bilden.
Våra olika Smiley-terminaler med tillhörande analysverktyg har i flera år använts inom många av hotell, restauranger, konferensgårdar runt om i världen. Den erbjuder dig ett enkelt sätt att samla in värdefull och insiktsfull feedback från dina kunder. Analysera den nuvarande serviceprestationen och få smarta tips så att du kan fatta strategiska beslut om hur ditt företag kan förbättra sitt tillvägagångssätt och din service.
Visst Ni att 1% ökad kundnöjdhet (NKI) kan motsvara upp till 4,6% i ökat bolagsvärde (källa: Clas Fornell Institute CFI) Eller motsvara upp till 6,9 % i omsättningsökning.
Genom vår indikator för framgång och våra styrverktyg kan du också enkelt mäta kundorienterade nyckeltal såsom kundlojalitet och kundnöjdhet (NKI).
HappyOrNot inblick i branschen
- 10 procent nöjdare kunder varje år
- Mått för kundnöjdhet inom servicebranschen, 84 procent
En bättre service ger nöjdare kunder
- Stärkt varumärke och bättre rykte som serviceleverantör
- Fler hänvisningar och återkommande kunder – ger konvertering och lojalitet
- Ökad konkurrenskraft och större vinst – fler marknadsandelar, intäkter
Exempel på insikter inom Restaurang & Besöksnäring
Tjänstekvalitet
Se hur nöjda dina kunder är med din serviceprestation.
Sannolikhet för rekommendationer
Bli medveten om hur effektivt och lätt det är för kunden att handla hos dig.
Renlighet
Undersök hur nöjda dina kunder är med din städning.
Kvalitet på maten
Ta reda på om kunderna är nöjda med smak och kvalitetet på din mat.