Vi satt med och lyssnade på Retaildagen här nu i september 2021 och det första vi tänkte var när vi skulle summera detta ämne är att det är inte är antingen eller! Inte svart eller vitt!
Med dagens smarta AI så kan man generera ett personligt möte via en robot, och det tror vi är absolut en bra väg framåt när det kommer till vissa funktioner eller kanaler. Men det som vi tog fasta på att vi behöver fortsatt ett mänskligt utbyte av varandra. Inte minst för att det ligger i vår natur, men för att vi även får en upplevelse av ett bra möte. En person som förstår det och som lyckas skapar förtroende, glädje och vilja från den andra personen att interagera. Ovärderligt på så många sätt, men det ställer också oerhörda krav på de vi väljer att arbeta med oss och som i sin tur skall vara företagets ansikte utåt. Frågan är om vi rekryterar, utbildar samt ger de verktyg som krävs för att ta fasta på vad ett mänskligt möte kan generera? Och vet vi vad den andra parten som i detta fall är kund, gäst eller besökare önskar av oss? Vad skulle göra dem lyckliga, mer nöjda eller missnöjda? Det sistnämnda tror jag bestämt att vi kan hjälpa er att reda på.
Intresserad? Ta kontakt med oss!
- Vi hjälper företag att få insikter i realtid som kan översättas till operativa handlingar och stöttar i att utveckla er förmåga att leverera kundupplevelser i världsklass.