Vi har så mycket data! Men har du rätta data och vad skall du göra med den? Tror att de flesta förstår och vet att tillgången till data är stor men det är vad du gör med datan som kommer att göra skillnad, skapa en förändring eller förbättring.
Implementering av tekniska lösningar eller integrationer får aldrig tjäna sig själva utan det skall alltid innebära en förbättring för slutkunden, erbjudandet, eller ett mervärde för verksamheten i form av effektivisering eller synergieffekter. Det skall alltid finnas en tillräckligt stor effekthemtagning för att kunna rättfärdiga de resurser som behöver sättas in för att genomföra projektet.
Men hur många gånger har vi sett projekt som har väldigt lite bäring på vad kunderna efterfrågar? Allt för ofta så är den interna viljan till utveckling större än vad kunderna efterfrågar. Effekthemtagning uteblir och både IT:s och verksamhetens budget mindre. Borde vi inte vända varvet och alltid utgå från kundens efterfrågan i stället för att stressa fram lösningar som ingen vill ha?
Så starta med att ta in rätt kunddata och låt den leda er i hur ni skall fortsätta utveckla verksamheten och vilka eventuella tekniska lösningar som kan bli möjliggörare.
- Vi hjälper företag att få insikter i realtid som kan översättas till operativa handlingar och stöttar i att utveckla er förmåga att leverera kundupplevelser i världsklass.