Detaljhandeln – uppåt eller nedåtgående form?

Disruptiv utveckling har kantat de senaste åren inom detaljhandeln och kommer fortsatt att göra så. Idag så behöver man konkurrera på flera marknadsplatser inte minst på de digitala plattformarna, betallösningar som blir avsändare mot kunden genom sina tjänster, till leverantörer som etablerar D2C handel som en affärsidé. Lägg till hållbarhet som är verkligen är en fråga att ta på allvar så får du ytterligare komplexitet. Ekosystemet är utmanade att navigera i och det gäller att med omsorg välja vilka man samarbetar med för att stärka sitt varumärke och för den delen inte tappa kontroll över det.

Visst går allt snabbare nu och det kan vara svårt att ibland hänga med, men det är också en väldigt spännande tid på många sätt.

Under perioder av stora förändringar så finns det även stora möjligheter. Nya bolag skapas, innovativa lösningar kortar ner allt från avstånd till kunden till hur vi kan leverera en tjänst eller en produkt. Överetableringar regleras och ersätts av nya aktörer som skapar mer relevans.

Relevans! Det är verkligen nyckeln för att fortsätta att vara framgångsrik eller för den delen att ta sig från en plats där man inte vill vara till en bättre.

Vissa saker tror vi är bestående dock. Att företag med flera nöjda kunder än missnöjda är mer framgångsrika än vice versa och att det i långa loppet ökar bolagsvärdet vet vi från otaliga studier. Så om det känns som det är svårt att prioritera handlingar, skapa rätt erbjudande och förstå vad som bör investeras i starta med att fråga era kunder vad dom värdesätter. I vår värld så startar allt med kunden!

  • Vi hjälper företag att få insikter i realtid som kan översättas till operativa handlingar och stöttar i att utveckla er förmåga att leverera kundupplevelser i världsklass.

Låt oss reda ut ett felaktigt påstående!

Många tror att det går att trycka flera gånger på våra olika smileys och därmed att datan skulle bli missvisande….

Läs mer...

Används Teknologi på rätt sätt för att skapa en bättre kundupplevelse?

De senaste åren har kännetecknats av en överväldigande mängd förändringar för kunder och marknader. Från brist på försörjningskedjan till förändringar…

Läs mer...

Vad skiljer de som lyckas från de som inte når hela vägen fram med sitt CX fokus.

Att komma till den punkt att man vill påbörja ett djupare mer intensifierat arbete med kundnöjdhet startar oftast med att…

Läs mer...

Hur kan vi hjälpa dig att bli bättre?

Vill ni få hjälp att öppna nya dörrar, skapa insikter och bli mer kund - medarbetarfokuserade så kan vi hjälpa Er!  Det har aldrig varit lättare att göra feedback till mätbar förbättring!

Maila oss på: info@happyteam.se

Integritetsöversikt
Happy Team

Denna webbplats använder Cookies så att vi kan erbjuda den bästa upplevelsen för våra besökare & kunder. Cookies lagras i din webbläsare och utför funktioner nödvändiga för en enhetlig upplevelse, t.ex håller koll på när besökare kommer tillbaka en andra gång samt håller koll på vart besökare klickar eller hur de navigerar. Allt för att vi ska förstå och se problem eller möjligheter att förbättra vår egen webbplats samt tjänsterna vi erbjuder.

Våra cookies lagrar endast anonym data. Din IP-adress anonymiseras innan den lagras.

Läs mer om våran Integritets & Cookie Policy för en utförlig överblick om hur vi lagrar och hanterar den data du ger oss.

Strikt nödvändiga Cookies

Strikt nödvändiga cookies är alltid aktiva, vi behöver dessa för webbplatsens grundfunktioner.

Google Analytics

Denna webbplats använder Google Analytics för att samla in anonym information om besökarna. T.ex vilka sidor som besöks och vilka tjänster/produkter som är av intresse för våra besökare. Denna cookie tillåter oss att förbättra sidans upplevelse för dig och alla andra som besöker webbplatsen.

Om du inaktiverar Google Analytics kommer vi inte kunna förbättra vår webbplats baserat på ditt besök. Det skulle hjälpa oss enormt om denna lämnas påslagen, tack!