Gustavsbergsbadet och det goda i HÄLSA

story Gustavsbergsbadet

Idén med vårt arbete kring HappyOrNot började på en konferens där vi på Gustavsbergsbadet pratade mål. Ett av våra mål är kundnöjdhet och service.Hur ska vi få veta om våra kunder är nöjda? Om dem upplever en bra service, känner dem sig välkomna?

Vem ska berätta det för oss om inte våra kunder?

Det var då jag kontaktade HappyOrNot och ett fint samarbete inleddes.

Servicen som levereras från HappyOrNot är smidig, enkel och kompetensen är hög och alla mina frågor får alltid snabba och kloka svar.

För oss är service ett av våra viktigaste moment på vår arbetsplats. Vi jobbar alla med HÄLSA och det börjar i receptionen och följer sedan med oss in i verksamheten. HÄLSA för oss kan vara ett leende, en bekräftande nick eller ett hej och välkommen. HÄLSA kan också vara att du besöker oss för att må bra för att ta hand om din HÄLSA.

Idag arbetar Gustavsbergsbadet med HappyOrNot dagligen. Medarbetare är inkluderade i frågor som vi ska få med, frågor som vi sedan arbetar med för att sträva efter en ökad kundnöjdhet. Det är ett enkelt sätt att få snabb feedback.

Varje vecka öppnar vi våra möten med att kika på rapporten vi fått från tidigare vecka. Vad kan analyseras fram utifrån vår feedback. Vi reflekterar kring veckan som varit. På Gustavsbergsbadet är det viktigt att alla kunder som tillbringar sin tid hos oss oavsett om dem går på simskola, gymmet, gruppträning, äventyrsbadar eller bara tar en fika i vårt café så ska alla känna sig välkomna.

Våra mätperioder pågår i 8 veckor och vi har den placerad på olika ställen i verksamheten.

Som ett exempel, i receptionen när man lämnar badet ställer vi frågan, Hur upplevde du ditt besök idag.

Eller utanför gym och gruppträning där frågan ställs, hur upplevde du din träning idag? Där finns också möjlighet till att skriva eventuella önskemål eller varför inte någonting glatt riktat till oss.

Informationen vi får tillbaka hanteras av respektive ansvarigt Team och sedan i helgrupp.

Jag upplever att både kunder och medarbetare tycker att det är roligt och spännande med feedbackundersökningar. Produkten är smidig och lätt att flytta på.

Jag ser fram emot ytligare ett år av samarbete, och nöjda kunder.

 Teresa Cornelius Enhetschef, Gustavsbergsbadet

Hur kan vi hjälpa dig att bli bättre?

Vill ni få hjälp att öppna nya dörrar, skapa insikter och bli mer kund - medarbetarfokuserade så kan vi hjälpa Er!  Det har aldrig varit lättare att göra feedback till mätbar förbättring!

Maila oss på: info@happyteam.se